علاقه مند کردن کودکان به انجام تکالیف درسی

مادران زیادی به ما مراجعه می کنند و از این شکایت میکنند که کودکانشان از انجام تکالیف درسی سر باز میزنند و علاقه ای به انجام آن ندارد. در ابتدا شما باید دلیل را از او جویا شوید و مطمئن شوید که معلمین و یا همکلاسی ها برای فرزندتان مشکلی ایجاد نمیکنند و او را آزرده خاطر نمیکنند. حقیقتش را بخواهید تکلیف نوشتن برای اکثر دانش آموزان کاری ملال آور است پس باید با راهکار هایی کمک کنید تا فرزندتان به انجام تکالیف عادت کند .

با فرزندتان صحبت کنید 

از اون دلیل را جویا شوید بپرسید که چه مشکلی وجود دارد که تکالیفش را انجام نمیدهد دانش آموزان دوست دارند خانواده هایشان در زمینه درسی کنارشان باشند. حتی میتوانید از خاطرات کودکی و تکلیف نوشتن خودتان برایش تعریف کنید و به او بگویید که وقتی شما نیز دانش آموز بودید چگونه تکلیف هایتان را انجام میدادید و درس میخواندید

برای انجام تکلیف زمانبندی کنید

در روز یک تایم مشخص را برای انجام تکالیف فرزندتان مشخص کنید تا فرزندتان با برنانه ریزی آشنا شود و تکالیفش را در زمانی مشخص انجام دهد

محیط را آماده کنید 

هنگام تکلیف نوشتن فرزندتان از چیز هایی که ممکن است حواسش را پرت کند جلوگیری کنید برای مثال خانه سکوت داشته باشد و تلویزیون خاموش باشد همچنین اتاقه مشخصی را برای اون تعیین کنید که تکالیفش را در آنجا دهد.

با او همراه شوید 

کنارش بنشینید و در صورت لزوم به او کمک کنید و به سوال هایش پاسخ دهید.پس از مدتی نیز برایش خوراکی ببرید تا بهتر بتواند تکالیفش را انجام دهد

جدی باشید 

برای انجام تکالیف و درس خواندن با فرزند خود جدی باشید جدی بودن به این معنا نیست که از خشونت استفاده کنید بلکه به فرزند خود القا کنید که تکلیف نوشتن جز وظایف اوست و شما از او اینکار را انتظار دارید و حتما باید انجام بدهد .

به فرزندتان انگیزه بدهید 

هر از چندگاهی در صورتی که احساس کردید کودکتان از تکلیف نوشتن فاصله گرفته با گذاشتن جایزه برای اون به اون انرژی و انگیزه بیشتری برای انجام وظایفش بدهید.

از دوستانش کمک بگیرید 

اگر در فامیل و یا دوستان فرزندتان کودکی هم سن و سال او وجود دارد و درسخوان هست بخواهید تا به فرزند شما کمک کند و اون بتواند سوالاتش را با اون مطرح کند و با هم تکالیفشان را انجام دهند. هنگامی که فرزند شما همراهی دارد بهتر میتواند وظایفش را انجام دهد.

و در آخر نیز میتوانید از مشاوره تحصیلی برای کودکان خود استفاده کنید تا بتوانید فرزندی موفق را آینده تحویل جامعه بدهید .

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *